Tour de Wildanden

Oh my good! Varför vaknar man klockan tio när balanssinnet är lika med obefintligt? Jag skulle gå på toa och från min säng är det inte många meter att gå, men jag krockade med väggen, dörren och garderoben på väg dit. Annars har jag mått bra idag.

Igår kväll hade vi Tour de Wildanden. För dem som inte känner till Tour de Chambre kan jag förklara. Tour de chambre går ut på att varje rum har ett tema och man bjuder alla på en drink, oftast har man detta i korridorer. Men vi på programmet har länge pratat om att göra samma sak fast för hela Vildanden då vi är ett gäng ekoister som bor här. Igår var det dags. Vi startade längst ner med lägenheterna och jobbade oss uppåt mot korridorhusen. Nio eller tio drinkar och bostäder skulle avverkas. Det bjöds på en bra blandning av shots, mjölkdrinkar, mojitos och fruktdrinkar. Vi avslutade allt på blekingska och det var verkligen en toppenkväll! :)
Som vanligt när det är fest blir det en massa snack men vi passade på att avslöja lite hemligheter, spela guitar hero och sjunga också. Det här är nog en av de roligaste festerna vi haft inom programmet även om långt ifrån alla var med. Och det ska göras om!

Idag har varit en seg, balanssinneslös dag. Men nu är balansen tillbaka och det vankas äntligen ordentlig mat. Av någon anledning har jag inte gått utanför mitt rum än. Det fanns lite jordnötter och naturgodis kvar sen igår och i fömiddags tykte jag det var en bra frukost. Så här i efterhand känns det ju mindre lyckat. Även om jag såg ut som sju svåra år så borde jag tagit mig ut i köket och ätit något mer ordentligt. Jaja, nu ska jag promenera till wermlands och äta med Emma. Cykeln har fortfarande punka, måste lämna in den snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0