Servera mera!

Tjohoo, jag har tillräckligt med jobbare till onsdag!! Igår hade jag bara två, vilket var rätt stressande. Men nu så, jag har 6 st definitiva, två kanske och en som hoppar in om det behövs. Alltså blir vi minst 8 personer som har hand om serveringen imorgon. Det räcker gott och väl för köket hinner inte med i ett högre tempo ändå. Nu ska det bara bli roligt, om inget krånglar vill säga... Min erfarenhet hittills säger att det troligtvis dyker upp något. Går inte ett bord sönder så är ljuslyktorna borta, tändstickor saknas, någon hoppar av eller det dyker upp 5 st människor som är veg utan att ha berättat det i förväg. Folk får ha hur många allergier och fixidéer de vill, så länge de säger till i förväg. Hur kan man ens komma och tro att det ska finnas specialkost om man inte anmäler det???!?!

Igår kväll var sista kvällen på Tegners serveringsutbildning. Lite tråkigt att den redan är slut. Förvisso har vi nog gått igenom allt man behöver kunna för att göra en bankettdukning, servera från fat, hälla upp vin korrekt och duka av minst tio tallrikar åt gången. Nu är det bara övning kvar och den får vi jobba på själva. Hoppas de ringer senare i höst för jag är sugen på att testa att jobba på en bal. Sen får man betalt också och det är ju aldrig fel. ;)

Dags att sätta fart på den här dagen. Det är en del att hinna med faktiskt. Jag är köksvakt den här veckan så punkt 1 blir att plocka i ordning i köket och bära ut sopor. Sen väntar ytkemi-plugg alt. termodynamik och duschen. Jag måste vara på LTH senast 15.00 och lämna ett par nycklar. Annars är det någon som inte kommer hem. :P Dessutom har min cykel fått punka så att gå till LTH tar bara 45 minuter med uppförsbacke 2/3 av vägen. Åh, vad pepp jag är på att gå dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0