2 saker

Jag läser för tillfället inga bloggar. Vissa kanske har märkt det, andra inte. Det är inte av ointresse, utan av tidsbrist. Läser man en läser man lätt alla. Jag är väl medveten om att det är en prioriteringsfråga, men just nu måste jag prioritera min tenta. Jag hade mycket hellre läst bloggar. Vad tror ni själv är mest underhållande?



För en stund sedan skrev jag lite med Anna på msn. Första gången på lång tid och jag hade missat en del. Det som hänt är helt fruktansvärt och något som verkligen inte borde ske. Världen kan vara fruktansvärt orättvis och nu ställer man sig frågan om det finns någon mening med allt, med livet?
Jag vet inte.

Jag hoppas bara att du, Anna, tar dig vidare från det här och blir starkare av det i längden. Minnen är det enda du har kvar, men dem kan ingen ta ifrån dig. Kom ihåg det! Jag vet att du ville så mycket mer och det finns inget som kan rättfärdiga att det slutade så här. Jag är ledsen för din skull. Ta hand om dig!

Till alla andra vill jag bara säga, sluta fokusera på alla detaljer i ert liv, lär er uppskatta vad ni har och förvräng inte bilden av er själva. Ni, liksom allt annat, är förgängligt. En dag är det slut och då är det bättre att ha njutit av livet och gjort det till något man är stolt över. Saker och ting händer inte bara, det blir vad man gör det till. Det är DU som väljer hur du tar en motgång. För motgångar kommer ingen undan.


Mycket allvar nu, lättar upp det så här på slutet med att citera ett av Eriks livsmotton:

"Med vilja, våld och vaselin är allt möjligt!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! ville bara säga att det var jättefint skrivet, det att man ska sluta fokusera på detaljer m.m :) Även att din blogg är intressant, är själv student i Lund och känner igen mig en del! Ha det bra! (skriv gärna om du har lust)

2009-09-28 @ 17:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0